-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46730 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

قرآن مجيد وجود زن را كانون محبّت و ماية آرامش و آسايش خاطر مرد معرّفي كرده است. پس چرا گروهي از ديدار و همنشيني با زن، چهره اي نوراني و مؤمن پيدا مي كنند و گروه چهره اي شوريه و پريشان خاطر، و دنياي طوفاني درونشان آرامش نمي يابد؟!

1: برادر بزرگوار، ضمن تشكر از مكاتبة شما و آرزوي سالي پر خير و بركت براي شما و خانوادة محترمتان .

قرآن مي فرمايد: و من آياته ان خلق لكم من انفسكم أزواجاً لتسكنوا اليهاو جعل بينكم مودّهْْ و رحمهْْ... ؛ از نشانه هاي خداوند بزرگ اين است كه براي شما از نوع خودتان، همسراني آفريد كه با آنان آرام گيريد و ميان شما دوستي و مهرباني افكند و در اين أمر براي انديشوران مايه هاي عبرت است.

رابطة ميان زوجين را با كلمة مودّت و رحمت تعبير مي كند. و اين نكتة بسيار عالي است، زيرا اشاره به جنبة انساني و فوق حيواني زندگي زناشويي است. اشاره به اين است كه عامل شهوت تنها رابطة زناشويي نيست. رابطة اصلي، صفا و صميميت و اتّحاد و روح است.

اگر مي بينيم گروهي پس از ازدواج، نوراني و آرام به نظر مي رسند و گروهي پريشان خاطر، شايد دليل آن به خاطر عشق هاي هوسي و شهواني باشد، زيرا عشق ها و علاقه هاي به همسر بر دو نوع است:

1ـ هو سي و شهواني كه بر اثر زيبايي ظاهري به وجود آمده است و عاقبت خوشي براي طرفين ندارد :

عشق هايي كز پي رنگي بُوَد عشق نبود عاقبت ننگي بود

2ـ عشق هاي متعالي:

عشق نوع اول به تنهائي مخرّب و زيانبار است ، اما با نوع دوم ، حالت منفي و مخرّب خود را از دست داده، از ارزش هاي عالي و مفيد خواهد شد.

همان گونه كه جسم انسان براي ادامة حيات به روح نياز دارد و جسم بي روح سرد و پژمرده است، زندگي زناشويي براي سعادت و شادابي و پويايي، به روح نياز دارد كه عشق و محبّت است.

عشق كيمياي سعادت است كه به دل هاي افسرده و نا اميد نشاط و اميد مي دهد و سرديها را به گرمي و حرارت تبديل مي كند. اگر زندگي بر مبنايي صحيح استوار شود و به طور صحيح استمرار يابد، محبّت و رحمت تا آخر عمر ادامه خواهد داشد. از محبّت خارها گل مي شود. از محبّت ، تلخ ها شيرين شود. از محبّت مس ها زرّين شود.

ملاك در زندگي با نشاط ، عشق و محبّت است. اگر شخصي پس از ازدواج درياي طوفاني دروني او آرام نگرفت، دليلش نبودن محبّت و عشق به همسر مي باشد.

در هر صورت اگر زن مؤمن باشد و داراي حسن سيرت و صورت ، رفتار او ماية آرامش است، ولي اگر زني سيرتي زشت داشته باشد، معاشرتش ماية پريشاني است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.